כתבו את המייל שלכם פה

כתבו את המייל שלכם פה ותקבלו התראה למייל בכל פעם שנעדכן את הבלוג! איזה קטלני אה?

יום שבת, 27 באוגוסט 2016

דרך העדשה המלוכסנת

אז איפה היינו... אהה נכון. שיקוקו. אי שוקק חיים וטבע ואנחנו יוצאנו לחקור אותו. זה התחיל בגסט-האוס חמוד שנקרא MOMONGA VILLAGE במרכז האי. בהמלצה החמה של ת' אחי החלטנו לשהות בכפר הקטן מספר לילות.

השכרנו אופניים

ויצאנו לקרוע את הכפר
משם עברנו לקוצ'י. עיר מרכזית בדרום העיר. ידועה במאכלי הים הטריים שלה ורחובות מקורים (יענו... קורת גג) הנותנים חסות לבתי קפה, חנויות אמנים, אמני רחוב, מסעדות מקומיות ועוד דברים טובים.

תאמינו לי. סדום ועמורה
וברומא, התנהג כרומאי
ותאכלי עם מקלות
ועכשיו אנקדוטה.

כשיוצאים מהרכבת ביפן, הגברת המוקלטת בכריזה מודיעה כל פעם באופן מנומס שהגענו לתחנה כך וכך ותודה שנסעתם איתנו. ביפנית כשאומרים תודה באופן מכובד זה נשמע כך: ARIGATO-GOZAIMASHITA. אבל היפנים בולעים את ההברות. גם בכריזה. אז לענברי זה נשמע כמו אמא'שך בסוף. זה מצחיק. צורה נוספת של תודה נשמעת כך: ARIGATO-GOZAIMASU. גם כאן בדרך כלל בולעים את התנועה האחרונה. כדי שיהיה לה נוח לזכור אמרתי לה פשוט להגיד ARIGATO-GODAIVA. כמו השוקולד. והאמת שזה עובד די טוב.

אבל זה ממש לא העניין. מיד אחרי שהיא מודיעה לאן הגענו ומודה לנו שבחרנו japan railway (בבקשה. על לא דבר) היא מזכירה באופן מפורש לא לשכוח חפצים וציוד אישי ברכבת. כמו ברכבת ישראל. אבל בינינו.. האדישות לפעמים גורמת לנו להיות... אדישים לדברי החוכמה שבוקעים מהרמקולים המנומסים. אז כשבאנו לעלות על הרכבת הבאה וענבר בנוהל הקבוע עשתה לנו בדיקת רשמ"ץ (רשימת ציוד), היא עברה על התיקים, בקבוקי מים, כריות, מצלמה..... מצלמה? היא אמרה שוב כאילו זה כישוף שיגרום לה להופיע. אבל המצלמה לא הייתה שם. היא לא שמה לב שירדנו והמשיכה לתחנה אחרת... אוי המצלמה הזאת.. אמרתי ליקירתי. ידעתי שהיא אף פעם לא הייתה ממושמעת. "לא יכולה" לצלם כשהכרטיס נשאר במחשב... וכשהסוללה נשארת במטען היא אפילו לא נדלקת.

אבל אנחנו אוהבים אותה ובשביל מוצר חשמלי איכותי וחשוב (גם אם לא ממשומע) עושים הרבה ולא מוותרים. אז נסענו לOKAYAMA. נסיעה של שעה וחצי בכיוון ההפוך.. מה שהוסיף שלוש שעות למסע שלנו היום מ KOCHI לIMABARI.

לידיעתכם.. אימאבארי לא מופיעה בלונלי פלאנט. היא פחות נחשבת אתר תיירות קלאסי ויותר עיר עסקים מנומנמת. בחרנו בה יותר בקטע סמנטי. כלומר שהשם שלה מזכיר את השמות של שנינו כשמחברים אותם. אולי יותר בקטע אטימולוגי. לא משנה. בקיצור לקינוח נראה לכם כמה תמונות חמודות שלנו מהחוף בקוצ'י.



זאת תמונה מצחיקה כי זה סלפי שלי מצלם את ענבר שמצלמת אותי מצלם אותה מצלמת אותי מצלם אותה מצלמת אותי מצלם אותה.....


שבוע טוב. ואחרון ביפן... לבינתיים......... 

2 תגובות: