כתבו את המייל שלכם פה

כתבו את המייל שלכם פה ותקבלו התראה למייל בכל פעם שנעדכן את הבלוג! איזה קטלני אה?

יום שלישי, 23 באוגוסט 2016

עיר השעשועים



חום, לחות, משחקיות פאצ׳ינצקו, מלונות מפוקפקים ללא חלונות המציעים אירוח במחיר לפי שעה. בקיצור אוסקה היא לאס וגאס של יפן (רעיון של יקירתי). האמת היא שיש בה קצת יותר מזה. אוסקה כמו הרבה ערים גדולות אחרות ביפן, שימשה לתקופה קצרה כבירתה של הממלכה. כיום היא מרכז
מסחרי משמעותי אם לא ה׳ האב לעסקים בארץ השמש העולה. כמוקד לנסיעות ליפנים רבים היא פיתחה תרבות פנאי מעניינת מאוד.

רק שלא נגמור כמו מוצ'י בננה בציריך
בסמטאותיה ההמוניות המוארות יש לא מעט משחקיות של פאצ׳ינצקו שזה משחק קצת דומה למכונת הימורים רק עם כדורים כאלה שמקפיצים ואז הם יורדים בסדרה של מבוכים ומכשולים עד שהם מגיעים למגרעת שמציינת את סכום הזכייה. לרוב הם נופלים לתהום הנשייה ואז מתווספים לספר החשבונות של בעלי הרשתות המפעילות את המרכזים. החדרים האלה מלאים בדרך כלל ביפנים מבוגרים (נגיד שלושים פלוס. בלי לפגוע חלילה באף אחד מקוראינו שעומדים בקריטריון), אפופים עשן ורועשים מאוד.

בנוסף יש המון קיוסקים המציעים ״ייעוץ לתיירות לילה״. משולטים בכיתוב צבעוני (ללא תמונות שמעידות על סוג האתרים המומלצים) וממוקמים בתוך נישות מוזרות מכוסות בוילון שמאחוריו דלפק ומדרגות להנה והנה... קשה לדמיין אילו עסקאות מפוקפקות מתקיימות במתחמים שכאלה.

כדי לצאת מהמחנק של העיר העמוסה החלטנו לבלות יומיים בטיולי יום מחוץ לעיר באתרי טבע באזור. האתר הראשון נקרא פארק מינו (MINOH PARK). שביל סלול המטפס לצד גדה של נחל מוביל למפל יפה. ענברי דאגה לנצל את מקל הסלפי החדש כדי לתעד באופן מדויק את המאורע.

המפל בסוף המסלול

ואז בירה ותה בחנות ספרים

האתר השני נקרא הר אינונאקי (INUNAKI MOUNTAIN). שזה שם שמאוד התחברתי אליו בשל הרקע המקצועי שלי. הפירוש המילולי הוא "הכלב הנובח". האגדה מספרת שבאוזר המאה השמינית לספירה נכנסו ליער צייד וכלבו. כשהפתיע את הצמד נחש גדול הכלב נבח וכך למעשה הקריב את עצמו כדי להציל את האדון שלו. באתר הוקמו מקדשים כדי להנציח את הכלב האמיץ. מעניין מאוד שאנדרטה עם משמעות דומה מעטרת את בית הקברות לכלבים של יחידת הכלבנים שלנו.

הגשר המיתולוגי בסוף המסלול.
אחד התופעות המדהימות שגילינו היה בארמון של אוסקה. הארמון ששימש את הקיסר בתקופה שאסוקה הייתה בירת יפן (מאה חמישית ככה לספירה).
הארמון מואר בלילה
פה חשדתי

כן כן.. היחידים שמתלהבים כאן מהארמון הם התיירים ההזויים מישראל. המקומיים באים לכאן כי מדובר במוקד עלייה לרגל כדי לשחק פוקימון גו.

בימים היינו בטבע, בלילות יצאנו לקרוע את העיר.


וכך הסתיימו להם שלושה ימים באוסקה. מחר אנחנו בשיקוקו. אי געשי עם טופוגרפיה מחורפנת.

4 תגובות:

  1. תשובות
    1. אמא יש שיר בראש הפוסט. קוראים לו devil's tears של ג'וליה ואנגוס סטון

      מחק
  2. זה כמעט כמו ״בא לי משו טעים״
    ובמלים אחרות, יש גם מוזיקה אחרת?....

    השבמחק
  3. והשיר כל כך יפה. איזו יפן מהפנטת .....תענוג לקרוא את החוויות שלכם שמזכירות לי הרבה מהמעט שהיינו.....

    השבמחק